2 Haziran 2009 Salı

Korkuyorum


Kötülüğün doğuştan gelen bir özellik olduğunu düşünmeye başladım sanki,saçma bir düşünce belki ama yaşadıkların,tanıdığın,gördüğün insanlar sana bunu öğretmiyor mu? İnsanların değişememeleri,değişmiş gibi rol yapmaları,perde kapanıncada her şeyin eski haline dönmesi...Yaradılışımızda kötülük olduğunu göstermiyor mu? Anamızın karnında sahip oluyoruz belki de bu kişiliğe,damarlarımızda akan kanda dolaşıyor.Kanımızı boşaltıp temizleyemeyeceğimize göre...


Korkuyorum...

3 yorum:

Sabah Olsa da Uyusak dedi ki...

bu konu benimde bir ara çok ilgimi çekmişti. Önce Felsefedeki varoluşçuluk kuramıyla açıklamaya çalıştım j. Paul Sartre'ın "varoluş özden önce gelir" düşüncesi mantıklı geldi bana ama bu kuram da yeterli değildi. kısacası dediğin korkuyu açıklmaya yetmiyordu

galiba cevabı "Kader" sözcüğünde...

"Kader"

__WhOaMi__ dedi ki...

Kadere inanırım...Dediğin gibi bu sorunun cevabı kaderdeyse onurcm,kişiliğimizi kendimiz seçmemiz ya da oluşturmamız gibi bir hakkımız yok mu diyorsun o zaman???

Sabah Olsa da Uyusak dedi ki...

Kişiliğimizi kendimizin seçmesi gibi bir hakkımız yok mu ?

Kader hakkında herkes aynı soruyu soruyor ama cevabı verende soruyu sorandan fazla birşey bilmiyor.

inan bende bilmiyorum ve senin gibi korkuyorum...